Zoekmachines SEO en SEM

Lipperhey (SEO)

Bij ons onderzoek gaat het om het verhogen van de conversie, dus hebben wij gekeken naar de website van D-reizen, en die van hun concurrenten Arke, Oad, Thomas Cook en sunweb.  Wij hebben ons de vraag gesteld, hoe goed is de website van D-reizen. En hoe goed is die van hun concurrenten. Op welke punten zou D-reizen hun website kunen optimaliseren. Dit hebben wij gedaan aan de hand van de websitewww.lipperhey.com.

Wij zijn er achtergekomen dat D-reizen aan de hand van lipperhey, aan de volgende punten kan werken;


Uit het bovenstaande figuur kun u het volgende aflezen;

Welke zoekwoorden, op welke zoekmachine het meeste worden gevonden. Lipperhey maakt gebruik van de zoekmachines; Google, Bing en Yahoo!. Zoals je kunt zien word er het meeste gezocht op zonvakantie.

Doormiddel van het bovenstaande figuur, zijn wij er achter gekomen dat;

–          De sunheadings niet hoog scoren maar 55%

–          De content 56% scoort

–          De structuur en compositie van de pagina 30%

–          De correct primary language settings 0% zijn

–          Maar ook de correct en friendly URLs 0%zijn

Dit zijn de punten die uit de analyse komen van Lipperhey,waaraan D-reizen kan gaan werken.

Hierboven kunt u aflezen dat wij de concurrenten zijn geanalyseert aan de hand van de populariteit, seo en de technische kant van de website.

In het figuur hieronder kunt u zien wat de positie van de concurrenten zijn aan de hand van de zoekwoorden die wij hebben ingegeven.

 

Google adwords (SEM)
Bij google adwords hebben wij gekeken naar welke zoekwoorden vaak worden gebruikt bij het boeken van een vakantie online. D-reizen zou op de volgende zoekwoorden kunnen gaan inspelen;

Plaats een reactie